JAKT- OG FISKEGLEDE TIL ALLE, FOR ALLTID

hits
Sist helg var jeg på Flå, et par timers kjøring fra Gardermoen, sammen med en haug med andre engasjerte tillitsvalgte i jeger- og fisk. Lokallagene var invitert og godt sponset for å sende representanter til NJFF’s aktivitetssenter på helgesamling, -med tema “Nøkler” til god foreningsdrift. Og “nøkler” fikk vi, i bøtter og spann. 

Sosialt samvær rundt bålet på kvelden, som seg hør og bør på arrangement i regi av NJFF.

Som ny styreleder i Alta jeger- og fiskerforening, så var samlingen kjemperelevant og det var vanvittig mye info å ta inn. Vi ble blant annet kurset på drift av hjemmesider, mediedekning, medlemsadministrasjon, økonomi, styrearbeid, lover og regler, søknader og rapportering. Pjuh! I etterkant kommer prioritering av hvor man skal rette innsatsen og i hvilken rekkefølge. Heldigvis sitter det meget erfarne folk rundt meg i styre og utvalg, så vi er mange om å løfte i lag. 



Med temperatur på 5 grader hjemme og 21 på Flå, så var det takk og lov mange pauser i programmet, slik at vi kunne nyte kaffepausene ute i sola. Nydelig! Vi fikk en tur på skytebanene og innføring i hvordan instruktørene tenker progresjon i opplæring av nye hagle- og rifleskyttere. Her var det mye å lære, både med tanke på egen kompetanse som skytter og for instruktøroppgaver, og så fikk vi vært ute da. Og det liker vi jo aller best. 

Bernt tok ansvar og stilte som kandidat ved instruksjon på riflebanen.


Det aller morsomste var skytesimulator!! Jeg tok helt av og fikk øvd på det vanskeligste for meg; passelig foran-hold. Med gammel-hagla mi hadde jeg etter noen tusen skudd god kontroll og skjøt tålig bra, både på bane og på jakt. Så kjøpte jeg ny, kort og ultralight hagle sist høst, og siden har jeg strevd… Vinglepetra er kallenavnet jeg har satt på hagla, men jeg er fast bestemt på å mestre oppgaven, -og gir meg IKKE. 

Litt lav stokk og dermed dårlig kinnkontakt.

Simulator-hagla var en smule vinglete den også, og selv uten rekyl, så klarte jeg dette:

NJFF avsluttet samlingen med en liten morsom greie, som de påsto var sitat fra en telefonsamtale med et medlem fra Finnmark. Det må vi bare få korrigere: Vi sier ikke ikkje, så noen andre får ta “skylda” for denne 😉

På tross av slik alvorlig feilinformasjon, så var helga skikkelig motivasjonstablett for arbeidet videre i lokalforeninga. Kanonbra, og vi jobber samlet for NJFF’s visjon: JAKT- OG FISKEGLEDE TIL ALLE, FOR ALLTID.


Blogglisten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg