Vi ønsker oss flere damer på laget!

Det kan helt klart oppfattes som et symptom på at jeg har for mye tid til overs når jeg en sein torsdagskveld begynte å sjekke opp medlemstallene for Alta JFF. Jeg har IKKE for mye tid til overs, men har mest sannsynlig drukket kaffe for seint i kveld… Men, jeg synes det er skikkelig gøy å være leder for Alta JFF og har i tillegg en muligens medfødt svakhet for utfordringer (etter nøye risikovurdering selvsagt). NJFF har som mål at andelen kvinnelige medlemmer i NJFF innen 2025 skal være minimum 20%. Andelen kvinnelige medlemmer under 30 år skal innen 2025 være på 50%. Måltallene er utfordrende og et flott og meningsfullt mål å strekke oss mot.

Her går jeg med et parti på introjakt for damer

I Alta JFF er nå andelen kvinnelige medlemmer totalt på 24,5% og kvinneandelen under 30 år er nå på 38 %.  Dette er skikkelig bra, og tenk om vi hadde klart å nå over 50% for de under 30 innen utgangen av 2020. Det hadde bare vært så skikkelig inn i hampens vinn-vinn på alle måter, men kanskje et litt vel i overkant hårete mål? Men, vi har jo ikke noe å tape på å strekke oss etter dette. Hvis vi klarer det, så blir det feiring i lokallaget. Det lover jeg!!

Kvinneutvalget vårt, med Grete i spissen, er bare helt rå og jeg regner med at de glatt tar sin andel av denne utfordringen.

Damene inntar skytebanene. Her fra Nordlysstevnet i Alta

 

Alta JFF er med på den nasjonale dugnaden mot Korona og har avlyst eller utsatt alle aktiviteter nå. Det er kanskje derfor jeg plutselig har tid til å sitte her og regne prosenter. Synes forresten NJFF må legge inn prosentandel i medlemsmassen som funksjon på medlemsportalen. Det skal jeg jaggu spørre dem om i morgen.

Andrea med fangst under Damedøgnet til Alta JFF, -i sjølvaste Altaelva:-)

 

Men nå er det kvelden her. I morgen er det ny hjemmekontorarbeidsdag med videomøter i fleng.

 

#friluftsliv

 

2 kommentarer
    1. Alta jff har en god andel kvinner og kan være fornøyd med det, men vi skal alltid ha nye mål. Er enig med deg, prosentandelen skal opp. Her er den store utfordringen. Spørsmålet må da være hvorfor skal man være medlem? Hva får medlemmer for å være med? Det gjelder selvfølgelig begge kjønn. Vi må friste med interessante kurs og tilbud på flere områder. Det må lønne seg å være medlem!

      1. Jepps!
        -Og vi er så heldige å ha et veldig velfungerende kvinneutvalg som arrangerer kjempegode aktiviteter. Men, vi trenger kanskje flere ideer for hva vi kan finne på spesielt for de yngre damene og hvis det er noen som har gode innspill, så skriv gjerne her:-)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg